مشكلات التعليم المرتبط بالأداء : دراسة تطبيقية على محافظة القاهرة
The basic education problems related to performance: Applied Study on the Cairo governorate
Date
2016Author
محمد, محمود محمد رياض
Mahmoud Mohammed Reyad Mohammed
Metadata
Show full item recordAbstract
يعد التعليم من أهم القطاعات التى تشغل إهتمام أى مجتمع، نظراً لتأثيره على القـوة البشرية التى يع تمد عليها فى تحقيق التنمية والنهوض بالمجتمعات فى الحاضـر والمـستقبل، وعليه فأن مناقشة قضايا التعليم وتطويره هى المدخل الطبيعى للتنمية الـشاملة . ولمـا كـان الأنسان هو محور التنمية وأساسها، وكانت التنمية البشرية هى قاعدة كـل تنميـة إقتـصادية وسياسية وإجتماعية، فأن ت حقيق التنمية يستلزم ضرورة إعادة النظر فيما يقدم مـن خـدمات تعليمية لأبنائنا. كما أن من المرتكزات الهامة التى يج ب أن تبنى على أساسها أيـه جهـود لتطـوير التعليم ووضع الخطط التربوية لإصلاحه بشكل فعال ، التشخيص العلمى الـدقيق لـه، وإلقـاء الضوء على أوجه القوة وأوجه الضعف فيه، حتى يمكن تدعيم جوانب القوة، ومواجهة أوجـه الضعف والقصور وحل المشكلات التى تواجهه بصورة واقعية وضـمان جـودة المؤسـسات التعليمية. Education is one of the most important sectors of concern to any
society, given its impact on human power upon which the development
and advancement of societies in the present and the future, and therefore
the discussion of education and development issues is the natural entrance
of comprehensive development. As the human being is the basis of
development and the focus, and the human development is the base of all
the economic, political and social development, the development
necessitates the need to reconsider the offer of educational services for
our children.
It is also important pillars, which must be built on the basis of any
efforts to develop education and the development of educational plans to
fix it effectively, diagnosis Scientific flour to him, and to shed light on
the strengths and weaknesses in it, so that it can consolidate the strengths
and confront the weaknesses and shortcomings and solving the problems
that face in a realistic manner and ensure the quality of educational
institutions.