170-دراسة الأسواق الخارجية وسبل النفاذ اليها / Study foreign markets and ways to access them.

View/ Open
Date
2003Author
فادية عبد السلام
مصطفي أحمد مصطفي
اجلال راتب
سلوى مرسي
مجدى خليفة
واخرون
Metadata
Show full item recordAbstract
تعرف التنافسية بأنها قدرة الدولة على انتاج السلع والخدمات التى تنجح فى اختراق الأسواق الدولية . وبذا يزداد دخل الأفراد ويتحقق معدل نمو مرتفع وعليه فان التحدى الأساسى أمام الدول النامية ومن بينها مصر يكمن فى تحسين القدرة التنافسية عن طريق تطوير أساليب الأنتاج والتسويق بغرض الوصول الى الأسواق الدولية التى تخضع للمنافسة من قبل الدول المتقدمة. Competitiveness is defined as the ability of a country to produce goods and services that successfully penetrate international markets. This increases individual income and achieves a high growth rate. Accordingly, the main challenge facing developing countries, including Egypt, lies in improving competitiveness by developing production and marketing methods in order to reach international markets that are subject to competition from developed countries.