عرض سجل المادة البسيط

dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorأحمد, سارة عادل عبد الرحمن
dc.contributor.authorتوفيق, محمد حسن
dc.date.accessioned2025-02-05T10:12:10Z
dc.date.available2025-02-05T10:12:10Z
dc.date.issued2024-08-08
dc.identifier.urihttp://repository.inp.edu.eg//handle/123456789/6105
dc.description245 wen_US
dc.description.abstractتم عرض هذه الدراسة من خلال تقديم إطار نظري وفكري ومفاهيمي؛ لتوضيح أثر استخدام أدوات التسويق الرقمي في تطوير صناعة المحتوى الإعلامي الرقمي، ونظرًا لحداثة التسويق الرقمي والحاجة إلى تطبيقه داخل المنظومة التعليمية للطلاب الوافدين والأجانب بالأزهر الشريف، التي تسعى إلى مواكبة العصر الرقمي؛ لذا تم اختيار مركز تطوير تعليم الطلاب الوافدين والأجانب ميدانًا للدراسة الحالية، واعتمدت الباحثة على إجراء مقابلات شخصية، وعمل استمارة الاستبانة كأداة للدراسة، من أجل الحصول على المعلومات المهمة لدراستها، من خلال اعتماد أسلوب المنهج الوصفي التحليلي والكيفي؛ لجمع آراء أفراد عينة الدراسة البالغ عددهم(100) مفردة من الطلاب الوافدين والأجانب المقيدين بالمرحلتين(الإعدادية والثانوية) بمعاهد البعوث الإسلامية(طلاب وطالبات) بالأزهر الشريف، وكذلك استطلاع أراء الإعلاميين وصانعي محتوى من العاملين بمشيخة الأزهر لشريف، وتم تحليل نتائج الاستبانة بواسطة البرنامج الإحصائي(SPSS) بالاعتماد على عدد من الأدوات الإحصائية(الوسط الحسابي، والمتوسط الحسابي، والانحراف المعياري، والموزون، وشدة الإجابة، ومعامل ارتباط بيرسون، ومعامل ثبات ألفا كرونباخ...إلخ. هدفت الدراسة إلى: - تطوير الصورة الذهنية للمنظومة التعليمية للطلاب الوافدين والأجانب في مرحلة التعليم ما قبل الجامعي بالأزهر الشريف. - تطوير المحتوى التسويقي الرقمي بمركز تطوير تعليم الطلاب الوافدين والأجانب بالأزهر. - نشر المعرفة والتشجيع على الابتكار عبر شبكات التواصل الاجتماعي لمركز تطوير تعليم الطلاب الوافدين والأجانب. - تحقيق التميز التنافسي للمركز من خلال جذب أكبر عدد من الطلاب والباحثين وجميع المستفيدين. توصلت نتائج الدراسة إلى مجموعة من النتائج منها: - تساهم وسائل الإعلام الرقمي في خفض تكاليف الإعلان اللازمة للترويج للمحتوى التعليمي الذي يقدمه مركز تطوير تعليم الطلاب الوافدين والأجانب بالأزهر الشريف. - أكدت نتائج الدراسة أن من إيجابيات استخدام الوسائط الرقمية، مساهمتها في مساعدة المسوقين على اكتساب مهارات تقنية وفنية عند معالجة المعلومات والتقنيات المتعلقة بالمحتوى الرقمي. - تساعد الوسائط الرقمية على تعزيز تجربة التعلم من خلال توفير محتوى تفاعلي وجذاب. - استغلال جميع أبعاد التسويق الرقمي وتطويعها لتحقيق صورة ذهنية إيجابية وبراقة لدى الطلاب الوافدين والأجانب. - تساعد تقنيات الوسائط الرقمية على تنشيط دور المركز داخل جميع السفارات التي تمثل مصر بالخارج، وتوجيه الاهتمام بالتعليم الأزهري. - يساهم الإعلام الرقمي في بناء وتشكيل هوية العلامة التجارية بشكل أسرع من الإعلانات التقليدية. توصلت الدراسة إلى مجموعة من التوصيات منها ما يلي: - توفير المخصصات المالية للإنفاق على تطوير أدوات التسويق الرقمي بالمنظومة التعليمية للطلاب الوافدين والأجانب في مرحلة التعليم ما قبل الجامعي بالأزهر الشريف. - تطوير مهارات العاملين بمركز تطوير تعليم الطلاب الوافدين والأجانب، ونشر ثقافة التسويق بين جميع العاملين بمنظومة الوافدين بالأزهر الشريف باعتبار عملية التسويق مسئولية كل فرد من أفراد المنظومة، بدءًا من شئون الطلاب حتى إدارة مركز تطوير تعليم الطلاب الوافدين والأجانب. - الاهتمام بأساليب التعليم عن بعد وبصفة خاصة للبلدان التي يصعب عليها سفر أبنائها للدراسة بالأزهر الشريف. - الاستفادة من وسائل الإعلان المدفوعة مثل إعلانات جوجل والفيسبوك للوصول إلى الجمهور المستهدف من ذوي الاهتمامات الخاصة بتعلم اللغة العربية للناطقين بغيرها. - الاهتمام بإجراء البحوث والدراسات الاستقصائية عبر الإنترنت ومواقع التواصل الاجتماعي للتعرف على تفضيلات ومقترحات الطلاب الوافدين والأجانب في مرحلة التعليم ما قبل الجامعي بالأزهر الشريف. - إنشاء تطبيق على الهاتف المحمول باسم مركز تطوير تعليم الطلاب الوافدين والأجانب، يوضح خدمات المركز وأنشطته المختلفة، ويسهل إجراء عملية تسجيل الطلاب للالتحاق للدراسة بالأزهر الشريف، واستكمال جميع الإجراءات الخاصة بالطلاب من خلال هذا التطبيق، مع إمكانية التعامل مع التطبيق بلغات متعددة.en_US
dc.description.abstractThis study was presented by presenting a theoretical, intellectual and conceptual framework. To clarify The Impact of Using Digital MarketingTools in Creating Digital Media Content Development, and given the novelty of digital marketing and the need to apply it within the “Education Development Center For Al-Azhar International Students”, which seeks to keep pace with the digital age; Therefore, Education Development Center For Al-Azhar International Students was chosen as a field for the current study, and the researcher relied on the questionnaire as a tool for the study, in order to obtain the important information for its study, by adopting the descriptive-analytical method. To gather the opinions of the study sample, who numbered (100) a single sample of foreign and foreign students enrolled in the two stages (preparatory and secondary) in the Islamic Scholarship Institutes (boys and girls) in Al-Azhar Al-Sharif, As well as polling the opinions of media professionals and content makers working at Al-Azhar Sharif Sheikhdom, the results of the questionnaire were analyzed using the statistical program (SPSS) based on a number of statistical tools (arithmetic mean, arithmetic mean, standard deviation, weighted, response intensity, Pearson correlation coefficient, and alpha stability coefficient). Cronbach...etc. This study aimed to: - Developing the mental image of the educational system for expatriate and foreign students in the pre-university education stage at Al-Azhar Al-Sharif. - Developing digital marketing content at the Education Development Center for foreign and foreign students in Al-Azhar Al-Sharif. - Developing the marketing content at Education Development Center for Al-Azhar International Students. -Spreading knowledge and encouraging innovation through the social networks of the Education Development Center for Al-Azhar International Students. -Achieving competitive excellence for the center by attracting the largest number of students, researchers and all beneficiaries. The results of the study reached a set of results, including: - Digital media contributes to reducing the advertising costs necessary to promote the educational content provided by the Center for the Development of Education for Expatriate and Foreign Students at Al-Azhar Al-Sharif. - The results of the study confirmed that one of the positives of using digital media is its contribution to helping marketers acquire technical and artistic skills when processing information and techniques related to digital content. - Digital media helps enhance the learning experience by providing interactive and engaging content. - Exploiting all dimensions of digital marketing and adapting them to achieve a positive and bright mental image among international and international students. - Digital media technologies help revitalize the center’s role within all embassies that represent Egypt abroad, and direct attention to Al-Azhari education. - Digital media contributes to building and shaping brand identity faster than traditional advertising. The study reached a set of recommendations, including the following: - Providing financial allocations to spend on developing digital marketing tools in the educational system for expatriate and foreign students in the pre-university education stage at Al-Azhar Al-Sharif. - Developing the skills of the employees of the Center for the Development of Education for Expatriates and Foreign Students, and spreading the culture of marketing among all employees of the expatriate system at Al-Azhar Al-Sharif, considering the marketing process the responsibility of every member of the system, starting from student affairs to the management of the Center for the Development of Education for Expatriates and Foreign Students. - Paying attention to distance education methods, especially for countries where it is difficult for their children to travel to study at Al-Azhar Al-Sharif. - Utilizing paid advertising methods such as Google and Facebook ads to reach the target audience with special interests in learning the Arabic language to non-native speakers. - Paying attention to conducting research and surveys via the Internet and social networking sites to identify the preferences and suggestions of foreign and foreign students in the pre-university education stage at Al-Azhar Al-Sharif. - Creating an application on the mobile phone called the Center for the Development of Education for Expatriate and Foreign Students, which explains the center’s services and various activities, facilitates the process of registering students to enroll in studies at Al-Azhar Al-Sharif, and completes all procedures for students through this application, with the possibility of dealing with the application in multiple languages.
dc.publisherمعهد التخطيط القومىen_US
dc.relation.ispartofseriesرسالة ماجستير 145;145
dc.subjectالتسويق الرقمىen_US
dc.subjectالتسويقen_US
dc.subjectالإعلام الرقمىen_US
dc.subjectتقنيات التسويق بالمحتوى الرقمىen_US
dc.subjectالشبكات الاجتماعيةen_US
dc.subjectالمنظومة التعليمية للطلاب الوافدين والأجانبen_US
dc.titleأثر استخدام أدوات التسويق الرقمي في تطوير صناعة المحتوى الإعلامي الرقمي / / The Impact of Using Digital Marketing Tools in Creating Digital Media Content Developmenten_US
dc.title.alternativeدراسة حالة: مركز تطوير تعليم الطلاب الوافدين والأجانب بالأزهر الشريف / / Case study: Education Development Center For Al-Azhar International Studentsen_US
dc.typeBooken_US


الملفات في هذه المادة

Thumbnail
Thumbnail

هذه المادة تظهر في الحاويات التالية

عرض سجل المادة البسيط