Show simple item record

dc.contributor.authorMahmoud, M. W.
dc.contributor.authorBishai, Rafka S.
dc.date.accessioned2024-12-30T07:31:07Z
dc.date.available2024-12-30T07:31:07Z
dc.date.issued1968-08-01
dc.identifier.citationcairoen_US
dc.identifier.urihttp://repository.inp.edu.eg//handle/123456789/5852
dc.description.abstractAt present, scientific planning has become a vital element, with the state adopting planning as a foundation for building a socially equal society. There should be a well-studied plan for the required remedies in education, as organized education will lead to more qualified and productive results, alongside economic and social development. Since primary education is the base upon which educational stages are built, we have commenced studying this base, considering it essential for all citizens to achieve equality in educational opportunities. This paper primarily aims to introduce a very simple model that directly provides the total enrollment and the number of pupils in each grade after "t" years. Two main points are taken into consideration: The number of new incoming pupils aged six years. The automatic promotion from one grade to another. In the first part of this paper, the annual rates of increase in pupils, in classes, and in the number of new incoming pupils are calculated by fitting regression lines for the period 1958-1965. In the second part, the model is represented in two different ways, depending on the assumptions regarding the expected number of new incoming pupils. For the first, the number follows a geometric progression, while for the second, the number is in an exponential form. أصبح التخطيط العلمي عنصرًا حيويًا في الوقت الحاضر، حيث اعتمدت الدولة على التخطيط كأساس لبناء مجتمع متساوي اجتماعيًا. يجب أن يكون هناك خطة مدروسة للعلاج المطلوب في التعليم، حيث يؤدي التعليم المنظم إلى نتائج أكثر تأهيلاً وإنتاجية، ويجب أن يتزامن مع التنمية الاقتصادية والاجتماعية. نظرًا لأن التعليم الأساسي هو القاعدة التي تُبنى عليها المراحل التعليمية الأخرى، فقد بدأنا دراسة هذه القاعدة، حيث تعتبر الدولة أن تحقيق المساواة في الفرص التعليمية أمر ضروري لجميع المواطنين. تهدف هذه الورقة بشكل رئيسي إلى تقديم نموذج بسيط يعرض مباشرة إجمالي التسجيل وعدد التلاميذ في كل صف بعد "t" سنوات. يتم أخذ نقطتين رئيسيتين بعين الاعتبار: عدد التلاميذ الجدد الذين يبلغون من العمر ست سنوات. الترقية التلقائية من صف إلى آخر. في الجزء الأول من هذه الورقة، تم حساب معدلات الزيادة السنوية في عدد التلاميذ، وفي الفصول الدراسية، وعدد التلاميذ الجدد من خلال ملاءمة خطوط الانحدار للفترة من 1958 إلى 1965. في الجزء الثاني، يتم تمثيل النموذج بطريقتين مختلفتين، اعتمادًا على الافتراضات المتعلقة بالعدد المتوقع من التلاميذ الجدد. في الأولى، يتبع العدد تقدمًا هندسيًا، وفي الثانية، يكون العدد بشكل أساسي أسيًا.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherThe Institute of National Planningen_US
dc.relation.ispartofseriesسلسلة مذكرات خارجية;850
dc.subjectsocial developmenten_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.titleA Long Term Policy For Primary Education/ سياسة طويلة الأجل للتعليم الأساسيen_US
dc.typeBooken_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Who we are

Institute of National Planning (INP) was established by Law No. 231 of 1960 as a think-tank public institution with an independent legal personality to enhance the theory and practice of planning in Egypt through: research, training and educational activities. Also, INP aims at providing technical support to Ministry of Planning, as well as to all national ministers and institutions, through spreading a culture of planning in Egyptian society.

Contact Us

  • Salah Salem intersection with Al arashan Nasr City
  • 0222621151 - 0222634747
  • inplanning@idsc.net.eg
  • 0222629225 - 0222627840

    Copyright © 2018 All Rights Reserved - Powered by Egyptian Prime Vision