Show simple item record

Analysis and Evaluation Educational Policies from the Perspective of the Efficiency of Educational Pre-university output

dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorأحمد, حنان محمود ابراهيم
dc.contributor.authorطبالة, زينات محمد
dc.date.accessioned2020-10-01T11:12:28Z
dc.date.available2020-10-01T11:12:28Z
dc.date.issued2020-10-01
dc.identifier.citationالقاهرةen_US
dc.identifier.urihttp://repository.inp.edu.eg/xmlui/handle/123456789/4910
dc.description.abstractتلعب السياسة التعليمية باعتبارها أهم السياسات العامة فى المجتمع دورا هاماً ، لما لها من دور في تحديد الهدف من المخرج التعليمي من خلال الخطط الموضوعة. ورغم المحاولات لإصلاح العملية التعليمية في مصر لتواكب متطلبات العصر الحديث إلا أنه توجد فجوة بين الأهداف المعلنة والواقع الفعلي للعملية التعليمية. هدفت الدراسة إلى تحليل مدى تحقيق السياسة التعليمية لأهدافها من منظور كفاءة المخرج التعليمي في فترة الدراسة، والوقوف على أسباب التردي الذي أصاب العملية التعليمية، واستخدمت الباحثة المنهج الوصفي من أجل وصف الواقع الفعلي للعملية التعليمية وتحليل معطياته تحليلا نقدياً وتوصلت الدراسة إلى العديد من النتائج والتوصيات التي تهدف إلى رفع كفاءة المخرج التعليمي انطلاقا من الواقع الفعلي للمجتمع المصري بمقوماته العربية والدينية.en_US
dc.description.abstractThe Educationaly policy plays on important role; because it has a significant role in determining the educational output objective through the plans developed. Despite attempts to reform the educational process in Egypt to keep pace with the modern era requirements, there is a gap between the stated objectives and the actual reality of educational process. This study aims to analyze the extent to which the educational policy achieved its objectives by achieving the efficiency of educational output during the study period, and to identify the causes of educational process deterioration. The researcher used the descriptive approach to describe the actual reality of educational process and critically analyze its data. The study reached many results and recommendations which aims at make the educational output more efficient, based on the actual reality of Egyptian society, with its Arab and religious components.
dc.publisherمعهد التخطيط القومىen_US
dc.relation.ispartofseriesر.م68;178ص
dc.subjectالسياسة التعليميةen_US
dc.subjectالتعليم - مناهجen_US
dc.subjectالتعليم - البحوث التربويةen_US
dc.subjectالتوجه التربوىen_US
dc.titleتحليل وتقييم السياسات التعليمية ومنظور كفاءة المخرج التعليمى قبل الجامعىen_US
dc.titleAnalysis and Evaluation Educational Policies from the Perspective of the Efficiency of Educational Pre-university output
dc.typeBooken_US
dcterms.extent


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Who we are

Institute of National Planning (INP) was established by Law No. 231 of 1960 as a think-tank public institution with an independent legal personality to enhance the theory and practice of planning in Egypt through: research, training and educational activities. Also, INP aims at providing technical support to Ministry of Planning, as well as to all national ministers and institutions, through spreading a culture of planning in Egyptian society.

Contact Us

  • Salah Salem intersection with Al arashan Nasr City
  • 0222621151 - 0222634747
  • inplanning@idsc.net.eg
  • 0222629225 - 0222627840

    Copyright © 2018 All Rights Reserved - Powered by Egyptian Prime Vision