عرض سجل المادة البسيط

dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorأحمد, حنان أحمد سيد
dc.contributor.authorالحداد, محرم
dc.contributor.authorصالح, مدحت فهمى
dc.date.accessioned2020-09-29T08:33:27Z
dc.date.available2020-09-29T08:33:27Z
dc.date.issued2019-01-01
dc.identifier.citationالقاهرةen_US
dc.identifier.urihttp://repository.inp.edu.eg/xmlui/handle/123456789/4908
dc.description.abstractالهدف من هذه الدراسة هو التعرف على أثر تطبيق نظم إدارة الجودة على أداء وحدات التدريب بالمؤسسات الحكومية ولذلك قامت الباحثة في الدراسة النظرية بالتعرف على التدريب مفهومه واهميته واهدافه وانواعه ومعوقاته كذلك التعرف على الجودة وعلاقتها بالتدريب والجودة الشاملة ونماذج التميز وما هو تاثيرهم على التدريب ثم التعرف على مواصفات الايزو 10015 و 29990 وعرض تجارب لتطبيقهم واخيرا التعرف على عملية تقييم التدريب وفعالية التدريب والعلاقة بينهما وعرض نماذج لقياس كلا منهما. أما في الدراسة التطبيقية فتم التعرف على واقع معهد الإذاعة والتلفزيون ودور التدريب داخل المعهد ثم التعرف على نتائج تطبيق بنود المواصفة الارشادية ISO10015 داخل المعهد وما هو اثر ضمان جودة التعليم بمعهد الإذاعة والتلفزيون وباستخدام المنهج الوصفي والتحليلي في الدراسة وتم عمل استبيان لقياس (أثر تطبيق نظم إدارة الجودة على أداء وحدات التدريب بالمؤسسات الحكومية) وبعد اختبار الفروض ودراسة النتائج خرجت الباحثة بالتوصيات التالية : 1. فيما يتعلق بتحديد الإحتياجات التدريبية : ضرورة استخدام الطرق المناسبة لتحديد الفئات المستهدف تدريبها في معهد الاذاعة والتلفزيون وتحليل الأداء الحالي لهم والتعرف على مستوى الأداء المطلوب للوصول إلى أفضل الطرق لتحديد الإحتياجات التدريبية وهي : - دراسة تعليمات الإدارة العليا بالهيئة الوطنية للإعلام. - مشاهدة (متابعة) فعالية الموظفين أثناء ممارسة أعمالهم. - إجراء مزيد من المناقشات الجماعية مع الإدارات المختلفة بالمعهد . - إستطلاع آراء المتدربين والمشرفين والمديرين عن الدورات السابقة. وذلك للاستفادة من تحديد الاحتياجات التدريبية للارتقاء إلى مستوى الأداء ورفع الكفاءة لانجاز العمل مما يؤدي إلى رفع مستوى اداء الهيئة الوطنية للاعلام ككل. 1. فيما يتعلق بتصميم وتخطيط البرنامج التدريبي : - ضرورة أن تكون المواد التدريبية مواكبة للإتجاهات الإدارية المعاصرة. - المواءمة بين محتوى الموضوعات التدريبية وأهداف البرنامج التدريبي عند التصميم ومراعاة قابليتها للتطبيق. - استخدام طرق أفضل للإعلان عن الدورات التدريبية التي يتم تنفيذها داخل معهد الإذاعة والتلفزيون لجذب أكبر عدد من الفئات المستهدفة . 2. فيما يتعلق بتنفيذ العملية التدريبية : - الحصول على معلومات من المتدربين حول فعالية العملية التدريبية ، وأن يحصل المديرين على هذه المعلومات عن موظفيهم من أجل توفير المساندة والدعم للتطبيق الفعال لبرامج التدريب وذلك بالعمل على استخدام أفضل الأساليب وأحدث المعدات والمزج بين التدريب النظري والعملي لضمان أقصى استفادة للمتدربين للوصول إلى أفضل أداء. 3. فيما يتعلق بالتقييم المنفذ من خلال مقدمي خدمة التدريب : - ضرورة إستطلاع رأي المدير المباشر في مدى مساهمة العملية التدريبية في إتقان الموظف للعمل وتقليل الأخطاء الفنية والإدارية بشكل خاص. 4. فيما يتعلق بمراقبة وتحسين العملية التدريبية : - أن يتولى أفراد يتميزون بالإستقلالية في عملهم عملية المراقبة للعملية التدريبية من أجل التحسين. - ضرورة الإحتفاظ بسجلات تتعلق بكل مراحل التدريب وأن تكون موثقة. - أن يضع المسئولين بالمعهد الفروق السنية والدرجة الوظيفية بين الموظفين في الإعتبار عند إعداد الدورات التدريبيةen_US
dc.publisherمعهد التخطيط القومىen_US
dc.relation.ispartofseriesر.م67;213ص
dc.subjectالتدريبen_US
dc.subjectالتوجيه الادارىen_US
dc.subjectالمواصفات القياسيةen_US
dc.subjectادارة الجودةen_US
dc.titleأثر تطبيق نظم ادارة الجودةعلى آداء وحدات التدريب بالمؤسسات الحكومية - دراسة تطبيقية على ادارة التدريب بمعهدالإذاعة والتليفزيونen_US
dc.title.alternativeThe Impact of Quality Management Systems Implementation on Training Units of Government Institutions - Applicative Study on the Training Management Radio and Televisionen_US
dc.typeBooken_US
dcterms.abstractThe aim of this study is to identify the impact of the application of quality management systems on the performance of training units in government institutions. Therefore, the researcher in the theoretical study identified the training concept, importance, objectives, types and constraints, as well as the recognition of quality and its relationship to training and the overall quality and models of excellence and what is their impact on training The recognition of ISO 10015 and 29990 specifications and presentation of experiments to implement them and finally identify the process of evaluation of training and effectiveness of training and the relationship between them and the presentation of models to measure each. In the applied study, the reality of the Institute of Radio and Television and the role of training within the Institute was identified. Then, the results of the implementation of the provisions of ISO10015 within the institute were examined. What is the effect of ensuring the quality of education in the Institute of Radio and Television Quality on the performance of training units in government institutions. After testing hypotheses and results management, the researcher made the following recommendations: 1. With regard to the identification of training needs: - The need to use appropriate methods to identify the target groups trained in the Institute of Radio and Television and analyze the current performance and to identify the level of performance required to reach the optimal methods to determine the training needs. - Study the instructions of senior management in the National Information Authority. - Actual follow-up (follow-up) of employees in the exercise of their business. - Conduct further group discussions with the different departments of the Institute. - Survey of trainees, supervisors and managers of previous courses. In order to benefit from the identification of training needs to upgrade to the level of performance and raise the efficiency of the completion of work, which leads to raising the level of performance of the National Media Authority as a whole. 2. Regarding the design and planning of the training program: - The need for training materials to be in line with contemporary administrative trends. - Harmonize the content of the training topics and the objectives of the training program when designing and considering their applicability. - Use better ways to announce the courses that are being implemented within the Institute of Radio and Television to attract the largest number of the target group. 3. Regarding the implementation of the training process: - Obtain information from trainees about the effectiveness of the training process, and that managers receive this information about their staff to provide support and support for the effective implementation of training programs by working on the best methods and latest equipment and mixing theoretical and practical training to ensure maximum use of trainees to achieve the best performance. 4. Regarding evaluation carried out through training providers: - The director's direct opinion should be consulted regarding the contribution of the training process to the employee's mastery of the work and the reduction of technical and administrative errors in particular. 5. Regarding monitoring and improvement of the training process: - The monitoring of the training process for improvement should be conducted by individuals who are independent in their work. - The need to keep records relating to all stages of training and be documented. - To put officials in the Institute differences between the Sunni and the degree of employment among employees in the preparation of training course


الملفات في هذه المادة

Thumbnail

هذه المادة تظهر في الحاويات التالية

عرض سجل المادة البسيط