Show simple item record

Evalution of The basic education planning system in Egypt, Applied study on sharkia governorate

dc.contributor.authorناس, محمد عبد الحميد محمد احمد
dc.contributor.authorNas, Mohamed Abdel Hamid Mohamed Ahmed
dc.date.accessioned2018-08-29T08:38:46Z
dc.date.available2018-08-29T08:38:46Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://repository.inp.edu.eg/xmlui/handle/123456789/4471
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على واقع تخطيط نظام التعليم الاساسي بمحافظة الشرقية والمشكلات المرتبطة بالأداء، وآليات الإرتقاء بالأداء التخطيطي، ولتحقيق ذلك إستعانت الدراسة بالمزاوجة بين المنهج الوصفي ومدخل تحليل النظم. كم تم تطبيق استبيانين أحدهم للتعرف على واقع أداء التعليم الاساسي بمحافظة الشرقية، والثاني عن تقويم نظام تخطيط التعليم الاساسي بالمحافظة وذلك من وجهة نظر كل مديري الإدارات التعليمية، ومديري المدارس والنظار، والمدرسين وكشفت الدراسة عن أن واقع التعليم الاساسي بالشرقية متدني الاداء بسبب عدم القدرة على استيعاب التلاميذ , كما أن جميع المدرسين بحاجه إلى تنمية مهنية مسدتدامة، وبحاجه الى اصلاح احوالهم ماليا واجتماعيا..... و قدد خلصدت الدراسة الى الاهتمام بتخطيط التعليم الاساسي وتحسين ظروف المعلم اجتماعيا وصحيا وماديا وإعداده مهنيا مع اهمية احداث نوع من التكامل بين المدرسة والاسرة وصولا إلى تربية صحيحة للتلاميذ.en_US
dc.description.abstractThe evalution of The basic education planning system in Egypt, Applied study on sharkia governorate. This study aims to identify the reality of the basic education system sharkia government and the problems associated with the performance and mechanisms for improved techniques of improving planning performance and to achieve this the study used the mixing between the descriptive approach and analysis entrance system . As it has been the application of two questionnaires one is to get to know the reality of the performance of basic education in sharkia and the second for evaluating basic education planning system from the side of each of the educational department managers. School administrations and head master and teachers. The study revealed that reality of basic education on sharkia is low on performance due to the inability to accommodate students and all teachers need continuous academic development and need to improve all conditions financially and socially. The study concluded that caring about planning of basic education and improving teacher socially, healthy and physically and preparing him professionally with the importance making kind of integration between the school and the family reaching to the correct education for pupils. With regard o the foundations of basic education development planning system study concluded
dc.language.isootheren_US
dc.publisherمعهد التخطيط القومى.en_US
dc.subjectالتخطيطen_US
dc.subjectالتعليمen_US
dc.subjectالعنفen_US
dc.subjectالنظم القوميةen_US
dc.subjectالثورة الصناعيةen_US
dc.titleتقويم نظام تخطيط التعليم الأساسي في مصر : دراسة تطبيقية على محافظة الشرقيةen_US
dc.titleEvalution of The basic education planning system in Egypt, Applied study on sharkia governorate
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Who we are

Institute of National Planning (INP) was established by Law No. 231 of 1960 as a think-tank public institution with an independent legal personality to enhance the theory and practice of planning in Egypt through: research, training and educational activities. Also, INP aims at providing technical support to Ministry of Planning, as well as to all national ministers and institutions, through spreading a culture of planning in Egyptian society.

Contact Us

  • Salah Salem intersection with Al arashan Nasr City
  • 0222621151 - 0222634747
  • inplanning@idsc.net.eg
  • 0222629225 - 0222627840

    Copyright © 2018 All Rights Reserved - Powered by Egyptian Prime Vision