أثر دمج تكنولوجيا المعلومات في تنمية مفاهيم ومهارات البرمجة لدى معلمي الحاسب الآلي بالمرحلة الثانية من التعليم الأساسي
Effect of Merged Information Technology In Developing Programming Knowing and skills for Computer Teachers In 2nd Stage of Basic Education " Field Study for Computer Teachers of Educational Administration of Kanater El Khyriya – َQaliobia "
التاريخ
2014المؤلف
السيسي, محمد سلامة شديد
Mohamed Salama Shedid Elsisy
واصفات البيانات
عرض سجل المادة الكاملالخلاصة
تعتبر لغة Net.Basic Visual من أكثر اللغات البرمجیة تطوراً ، لذا تھدف ھذه الدراسة إلى تنمیة مفاھیم ومھارات البرمجة بلغة Net.Basic Visual لدى معلمي الحاسب بالمرحلة الثانیة من التعلیم الأساسي و تنمية الوعي لديهم بالدور الذي يمكن أن تؤديه تكنولوجيا المعلومات فــي تطـوير منظومة التعليم وذلك من خـلال دمجها في عملية التعليم والتدريب ، وقد تحددت مشكلة الدراسة في وجود ضعف وقصور في مفاهيم ومهارات البرمجة لدى معلمي الحاسب بالمرحلة الثانية مـن التعلـيم الأساسي ، وهذا ما دفع الباحث إلى تصميم برنامج " كمبيـوتري " يهـدف إلـى دمـج تكنولوجيـا المعلومات في عملية تدريب المعلمين بهدف تنمية بعض مفاهيم و مهارات البرمجة لديهم Visual Basic.net is considered one of the most developed programming
language, So this study aimed at developing the concepts and the skills of
programming with the language of Visual Basic.Net for the computer teachers in
the second stage of basic education .
It also aimed at developing their awareness of the role of the information
technology in developing education through merging it in the process of learning
and training this study revealed that there are a weakness and lack in the concepts
and skills of programming with the teacher of computer in the second stage of basic
education.
This inspired the research to design a computer program aiming at merging
information Technology in the process of training teachers to develop their
programming concepts and skill.