خدمات ما بعد البيع فى السوق المصرى : (دراسة حالة للسلع الهندسية والكهربائية بالتطبيق على صناعة الأجهزة المنزلية وصناعة السيارات)
After Sales Services in the Egyptian Market (a Case Study of Engineering and Electrical Goods) with anApplicationon the Household Appliances Industry and the Automotive Industry
التاريخ
2007-10المؤلف
محمد عبد الشفيع عيسى
Mohamed Abd Elshafea Eisa
واصفات البيانات
عرض سجل المادة الكاملالخلاصة
هذه القضية الهامة التى تربط بين بعدى الطلب أو والمنتج والمستهلك وهى الخدمات اللاحقة ( للبيع والشراء) للسلع المعمرة أى التى يتن استهلاكها عبر الزمن. وهى تصنف تبع القطاع الصناعى العربى للسلع الهندسية. وقد تضاف إليها المزيد من التوضيح أو والتخصيص السلع الكهربائيه أو الإلكترونية وتم التركيز على الأجهزة المنزلية والسيارات الخاصة وترجع أهمية خدمة ما بعد البيع فى الاقتصاديات النامية إلى عدم اكتمال السلسلة الصناعية من جهة وغياب الاهتمام الحقيقى بالمستهلك من طرف المؤسسات المنتجة من جهة ثانية. ولذلك أوصت الدراسة بضرورة القيام بتوزيع حقيقى للأدوار بين الفاعلين الرئيسيين فى القضية محل البحث: قطاع الأعمال العام والخاص وجهاز الدولة، والقطاع الأهلى بغرض الارتفاع بمستوى الخدمات المقدمة ومن أجل المساهمة فى رفع مستوى المعيشة العام. وصيانة الثروة القومية. This research deals with an important issue which is the links between supply and demand side, producer and consumer, that is, after sale services. The focal point of this research is durable goods, with concentration on home appliances and auto industries. The importance of this subject is due to the incomplete industrial chain in the Egyptian Economy, absence of the true interest of the consumer view point. Moreover, since the principal base of the durable consumer is limited and medium income group,they are to endure additional cost as to maintain durable consumer goods if there is no reasonable after – sale service. In spite of this importance, there is no real presence of after-sale services in the Egyptian economy. So, the researchers recommend that the different actors, especially the State Apparatus, give the due consideration for this important subject.