Show simple item record

dc.contributor.authorHamza, M.
dc.date.accessioned2025-02-04T08:55:17Z
dc.date.available2025-02-04T08:55:17Z
dc.date.issued1965-06-03
dc.identifier.urihttp://repository.inp.edu.eg//handle/123456789/6103
dc.description14 pen_US
dc.description.abstractThe study highlights that the concept of "need" only makes sense in relation to goals or objectives, and this applies to education as well. It is impossible to determine what is "necessary" or "desirable" in education for individuals or societies without identifying relevant goals. Once goals are identified, the feasibility of achieving them through education can be assessed, along with the effort required. However, the means-to-ends relationship is often unclear or non-quantifiable. The study emphasizes that educational needs vary with objectives, whether vocational, political, or social. Individual educational needs depend on multiple aspirations, and this principle also applies to societies. Societal educational dimensions include vocational training, fostering enlightened citizenship, and ensuring internal stability and harmony.en_US
dc.description.abstractتوضح الدراسة أن مفهوم "الحاجة" لا يمكن فهمه إلا في سياق الأهداف أو الغايات، وينطبق ذلك على التعليم كما ينطبق على أي فئة أخرى من الاحتياجات. لا يمكن تحديد ما هو "ضروري" أو "مرغوب" من التعليم للأفراد أو المجتمعات دون تحديد الأهداف ذات الصلة. بمجرد تحديد هذه الأهداف، يمكن تقييم مدى إمكانية تحقيقها من خلال التعليم وحجم الجهود المطلوبة. ومع ذلك، قد لا تكون العلاقة بين الوسائل والغايات واضحة دائمًا أو قابلة للقياس. تشير الدراسة إلى أن احتياجات التعليم تتنوع بتنوع الأهداف، سواء كانت مهنية، سياسية، أو اجتماعية. كما أن احتياجات الفرد التعليمية تختلف بناءً على طموحاته المتعددة، وتنعكس هذه الحقيقة على المجتمع أيضًا، حيث تشمل الأبعاد المهنية، السياسية، والاجتماعية لضمان الاستقرار الداخلي والتماسك.
dc.publisherINPen_US
dc.relation.ispartofseriesMemo 575;575
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectneedsen_US
dc.titleAssessing The Educational Needs / / تقييم الاحتياجات التعليميةen_US
dc.typeBooken_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Who we are

Institute of National Planning (INP) was established by Law No. 231 of 1960 as a think-tank public institution with an independent legal personality to enhance the theory and practice of planning in Egypt through: research, training and educational activities. Also, INP aims at providing technical support to Ministry of Planning, as well as to all national ministers and institutions, through spreading a culture of planning in Egyptian society.

Contact Us

  • Salah Salem intersection with Al arashan Nasr City
  • 0222621151 - 0222634747
  • inplanning@idsc.net.eg
  • 0222629225 - 0222627840

    Copyright © 2018 All Rights Reserved - Powered by Egyptian Prime Vision