Show simple item record

dc.contributor.authorخورشيد, معتز
dc.contributor.authorاحمد مصطفى, مصطفى
dc.contributor.authorالعيسوى, إبراهيم
dc.contributor.authorزهران, علاء
dc.date.accessioned2024-01-21T10:42:53Z
dc.date.available2024-01-21T10:42:53Z
dc.date.issued2024-01-16
dc.identifier.urihttp://repository.inp.edu.eg//handle/123456789/5439
dc.description.abstractعقد معهد التخطيط القومي الثلاثاء الموافق 16 يناير 2024 ثالث حلقات نشاط سيمنار المعهد – لقاءات الثلاثاء للعام الأكاديمي 2023-2024 "مصر ما بعد 2025... رؤية تنموية طويلة الأجل" بعنوان: "آفاق الارتقاء بنظام التعليم العالي في ضوء التطورات التكنولوجية" تناول السيمنار مستقبل منظومة التعليم العالي في عصر المعرفة، الدور الأساسي للتعليم العالي في عصر المعرفة بالألفية الثالثة، الرؤية والاستراتيجية المعرفية والتنموية والثقافية لمنظومة التعليم العالي، النموذج الفنلندي والنموذج الفرنسي، التحول الرقمي في التعليم العالي، أهداف منظومة التعليم العالي، بيئة التعليم العالي ومناخه المعرفي، الاقتصاد المعرفي وتأسيس مفهوم رأس المال البشرى، أساليب ونماذج التعليم و التعلم، البحث العلمي والابتكار من أجل التنمية: الملامح والسمات المؤثرة في التعليم العالي، الثورة الصناعية الرابعة وعصر التكنولوجيات الذكية"، الثورة الصناعية الرابعة ومستقبل أسواق العمل والتعليم بما تتضمنه من التغير في متجهات الطلب على الوظائف (المهن)،en_US
dc.description.abstractOn Tuesday, January 16, 2024, the Institute of National Planning held the third session of the Institute’s seminar activity – Tuesday meetings for the academic year 2023-2024 "Egypt after 2025... A long-term development vision entitled: "Prospects for upgrading the higher education system in light of technological developments." The seminar hsa addressed the future of the higher education system in the knowledge era, the basic role of higher education in the knowledge era in the third millennium, the cognitive, developmental and cultural vision and strategy for the higher education system, the Finnish model and the French model, digital transformation in higher education, the goals of the higher education system, the higher education environment and its knowledge climate, Knowledge economy and establishing the concept of human capital, methods and models of teaching and learning, scientific research and innovation for development: features and features affecting higher education The Fourth Industrial Revolution and the Era of Smart Technologies, the Fourth Industrial Revolution and the future of labor and education markets, including the change in demand vectors for jobs (professions),
dc.publisherمعهد التخطيط القومىen_US
dc.relation.ispartofseriesالحلقة الثالثة - سيمسنار الثلاثاء;
dc.subjectالتعليم العالىen_US
dc.subjectالتحول الرقمىen_US
dc.titleسيمنار الثلاثاء : للعام الأكاديمي2023- 2024مصر ما بعد 2025...رؤية تنموية طويلة الأجل . الحلقة الثالثة : آفاق الإرتقاء بنظام التعليم العالي في ضوءالتطورات التكنولوجية Prospects for Upgrading the Higher Education System in the Light of Technological Developmentsen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Who we are

Institute of National Planning (INP) was established by Law No. 231 of 1960 as a think-tank public institution with an independent legal personality to enhance the theory and practice of planning in Egypt through: research, training and educational activities. Also, INP aims at providing technical support to Ministry of Planning, as well as to all national ministers and institutions, through spreading a culture of planning in Egyptian society.

Contact Us

  • Salah Salem intersection with Al arashan Nasr City
  • 0222621151 - 0222634747
  • inplanning@idsc.net.eg
  • 0222629225 - 0222627840

    Copyright © 2018 All Rights Reserved - Powered by Egyptian Prime Vision