Show simple item record

dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorزكى, محمد
dc.contributor.authorالبرى, ندى عزمى
dc.contributor.authorغالى, شيرين بشرى
dc.contributor.authorدياب, سالى
dc.date.accessioned2022-12-19T12:13:55Z
dc.date.available2022-12-19T12:13:55Z
dc.date.issued2022-12-01
dc.identifier.citationالقاهرةen_US
dc.identifier.isbn978-977-86204-9-8
dc.identifier.urihttp://repository.inp.edu.eg//handle/123456789/5184
dc.description.abstract• تستهدف ورقة السياسات الحالية تقييم أطر حوكمة الدين العام في مصر للوقوف على مدى جودتها وبيان إمكانية الاستفادة من التجربة الدولية وأفضل الممارسات في تحسين كفاءة تلك الأطر. • توصي الدراسة بضرورة: o تبني إطار قانوني موحد لإدارة الدين العام في مصر ، وذلك فى ضوء مراجعة وتقييم أطر حوكمة الدين العام في مصر. ومن بين أهم المحاور التي يجب أن يشملها التشريع الخاص بإدارة الدين العام: تعريف الدين العام وتحديد ادواته المختلفة، وتحديد أهداف وشروط الاقتراض من المصادر المحلية والخارجية المختلفة، وبيان كافة المصادر المباشرة وغير المباشرة لزيادة الدين العام، والتحديد الواضح لكافة الأدوار والمسؤوليات المرتبطة بإدارة الدين العام. o تطوير وحدة إدارة الدين وإنشاء وحدة خاصة لعلاقات المستثمرين، والاستمرار في تطوير استراتيجية إدارة الدين العام من خلال تحديثها بشكل سنوي وإضافة الأهداف الكمية المهمة. o استكمال إرساء قواعد الشفافية والمساءلة في إدارة الدين العام من خلال عدة إجراءات أهمها: إعادة تعريف الحكومة العامة وتحديد نطاق إنفاقها وديونها، واستكمال خطة إصلاح هياكل الشركات العامة وتحديث بياناتها وتطوير قوائمها المالية، بما يسمح بالإفصاح عن ديونها ضمن مكونات الدين العام. o الإفصاح عن كافة المخاطر المالية fiscal risks، وتحليل مصادرها وبيان أسبابها وكيفية إدارتها.en_US
dc.description.abstract• This policy paper assesses public debt governance frameworks in Egypt and the possibility of benefiting from the international sound practices and successful countries’ experiences to improve public debt governance in Egypt. • Among the main policy recommendations in this paper: o Ddeveloping a consolidated legal framework for public debt management in Egypt that encompasses, for example, clear definition and scope of public debt, the purposes and sources of government borrowing, the public debt management objectives, and clear identification of the roles and responsibilities related to public debt management. o Increasing the capacity of the debt management unit and establishing an investor relations unit therein and continuing the efforts of reforming the medium-term debt management strategy through updating it on an annual basis and adding some important quantitative targets for formulating the public debt portfolio. o Continuing the efforts of enhancing the transparency and accountability aspects of public debt management through revisiting the definition of the general government and the scope of general government expenditure and debt, reforming state-owned enterprises’ data and financial statements in a way that helps to incorporate their debt obligations in the public debt. o Addressing the different fiscal risks that may affect the level of public debt
dc.publisherمعهد التخطيط القومىen_US
dc.relation.ispartofseriesأوراق السياسات 15
dc.titleأطر حوكمة الدين العام فى مصر - التحديات الراهنة واجراءات الإصلاحen_US
dc.typeBooken_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Who we are

Institute of National Planning (INP) was established by Law No. 231 of 1960 as a think-tank public institution with an independent legal personality to enhance the theory and practice of planning in Egypt through: research, training and educational activities. Also, INP aims at providing technical support to Ministry of Planning, as well as to all national ministers and institutions, through spreading a culture of planning in Egyptian society.

Contact Us

  • Salah Salem intersection with Al arashan Nasr City
  • 0222621151 - 0222634747
  • inplanning@idsc.net.eg
  • 0222629225 - 0222627840

    Copyright © 2018 All Rights Reserved - Powered by Egyptian Prime Vision