Show simple item record

dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorعمارة, خالد عبد العزيز مصطفى
dc.contributor.authorمنجى, إيمان محمد عبد الفتاح
dc.date.accessioned2022-12-08T08:37:10Z
dc.date.available2022-12-08T08:37:10Z
dc.date.issued2022-11-01
dc.identifier.citationالقاهرةen_US
dc.identifier.urihttp://repository.inp.edu.eg//handle/123456789/5179
dc.description.abstractاستهدف البحث التعرف على طبيعة وأبعاد العلاقة بين تطبيق قانون الخدمة المدنية رقم (81) لسنة 2016م والأداء والرضا الوظيفي تطبيقاً على العاملين بالمحليات بمحافظة المنوفية. اعتمد البحث على المنهج الوصفي التحليلي الذي تضمن استخدام الأسلوب الميداني في جمع البيانات عن طريق الاستبانة والتي تم تطبيقها على عينة عشوائية حكمية بسيطة 220 موظف ممثلة للعاملين بالمستويات الخمس للإدارة المحلية بمحافظة المنوفية ( ديوان عام المحافظة – المراكز- المدن- الأحياء-الوحدات المحلية القروية) من مجتمع البحث مكون من العاملين بالمحليات بمحافظة المنوفية "7890 موظف" من مختلف المستويات الوظيفية بالمحليات " إدارة عليا, إدارة وسطى, إدارة إشرافيه, وظائف نمطية" وتحليلها إحصائياً باستخدام النسب المئوية والتكرارات, المتوسط الحسابي, المتوسط الحسابي النسبي, اختبار ألفا كرونباخ, اختبار كولمجوروف- سمرنوف, اختبار T-TEST من أجل اختبار صحة الفرضيات كما اعتمد البحث على الدراسة المكتبية للاستفادة من الدراسات والأبحاث والكتب والدوريات العلمية والمواقع المختلفة على شبكة الإنترنت ذات الصلة بموضوع البحث في بناء الإطار النظري. خلص البحث إلى العديد من النتائج لعل من أبرزها: - وجود تأثير ذو دلالة إحصائية على أداء العاملين بالمحليات بمحافظة المنوفية نتيجة تطبيق قانون الخدمة المدنية رقم(81) لسنة 2016م. - وجود تأثير ذو دلالة إحصائية على الرضا الوظيفي للعاملين بالمحليات بمحافظة المنوفية نتيجة تطبيق قانون الخدمة المدنية رقم(81) لسنة 2016م. - استمرارية التطوير والتحسين لقانون الخدمة المدنية رقم(81) لسنة 2016م لتعظيم الجوانب الإيجابية ومعالجة جوانب الخلل والقصور. - قانون الخدمة المدنية رقم(81) لسنة 2016م لا يتوقف تأثيره سلباً وإيجاباً على العاملين بالمحليات بل يمتد تأثيره لمتلقي الخدمة بالمحليات.en_US
dc.description.abstractThe research aimed identifying the nature and dimensions of the relationship between implementation of Civil Service Law no. 81 of 2016 and performance and job satisfaction as an application to employees in Menoufia Governorate. The research relied on the descriptive analytical method that included usage of the field method in data collection by means of a questionnaire which was applied to a simple random sample of 220 employees representing employees at the five levels of local administration in Menoufia Governorate (Governorate Public Office - Divisions - Cities - Neighborhoods - Rural Local Units) of the research community consisting of employees in the localities of Menoufia Governorate, "7890 employees" from various job levels in the localities "Senior management, middle management, supervisory management and typical jobs" are statistically analyzed using percentages and frequencies, arithmetic mean, relative arithmetic mean, Cronbach’s alpha test, Kolmgoroff-Smirnov test, T-TEST, in order to test the validity of the hypotheses, the research also relied on the desk study to benefit from studies, research, books, scientific periodicals and various sites on the Internet related to the subject of research in constructing the theoretical framework The research resulted in several results perhaps the most prominent of which are: • Presence of statistically significant effect on the performance of employees of Menoufia Governorate as a result of applying Civil Service Law no. 81 of 2016. • Presence of statistically significant effect on the job satisfaction of employees in Menoufia Governorate as a result of applying the Civil Service Law no. 81 of 2016. • Continuity of development and improvement of Civil Service Law no. 81 of 2016 to maximize the positive aspects and address defects and shortcomings. • Impact of Civil Service Law no. 81 of 2016 does not rely negatively or positively on local workers, but extends to service recipients in localities.
dc.publisherمعهد التخطيط القومىen_US
dc.relation.ispartofseriesر.م104;265ص
dc.subjectالاصلاح الإدارىen_US
dc.subjectقانون الخدمة المدنيةen_US
dc.subjectالرضا الوظيفىen_US
dc.subjectالآداء الوظيفىen_US
dc.subjectالمحلياتen_US
dc.titleانعكاسات قانون الخدمة المدنيةعلى آداء العاملين والرضا الوظيفى بالتطبيق على محافظة المنوفية / Reflections of the Civil Service Law on The performance of employees and job satisfaction by applying to the governorate of Menoufiaen_US
dc.title
dc.typeBooken_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Who we are

Institute of National Planning (INP) was established by Law No. 231 of 1960 as a think-tank public institution with an independent legal personality to enhance the theory and practice of planning in Egypt through: research, training and educational activities. Also, INP aims at providing technical support to Ministry of Planning, as well as to all national ministers and institutions, through spreading a culture of planning in Egyptian society.

Contact Us

  • Salah Salem intersection with Al arashan Nasr City
  • 0222621151 - 0222634747
  • inplanning@idsc.net.eg
  • 0222629225 - 0222627840

    Copyright © 2018 All Rights Reserved - Powered by Egyptian Prime Vision