Show simple item record

dc.contributor.authorمحمد عبد الشفيع عيسى
dc.contributor.authorنجلاء علام
dc.contributor.authorعبد السلام محمد السيد
dc.contributor.authorفاطمة خميس
dc.contributor.otherأحمد رشاد الشربينى وآخرون
dc.date.accessioned2018-07-31T13:02:44Z
dc.date.available2018-07-31T13:02:44Z
dc.date.issued2007-10
dc.identifier.urihttp://repository.inp.edu.eg/xmlui/handle/123456789/3788
dc.description.abstractهذه القضية الهامة التى تربط بين بعدى الطلب أو والمنتج والمستهلك وهى الخدمات اللاحقة ( للبيع والشراء) للسلع المعمرة أى التى يتن استهلاكها عبر الزمن. وهى تصنف تبع القطاع الصناعى العربى للسلع الهندسية. وقد تضاف إليها المزيد من التوضيح أو والتخصيص السلع الكهربائيه أو الإلكترونية وتم التركيز على الأجهزة المنزلية والسيارات الخاصة وترجع أهمية خدمة ما بعد البيع فى الاقتصاديات النامية إلى عدم اكتمال السلسلة الصناعية من جهة وغياب الاهتمام الحقيقى بالمستهلك من طرف المؤسسات المنتجة من جهة ثانية. ولذلك أوصت الدراسة بضرورة القيام بتوزيع حقيقى للأدوار بين الفاعلين الرئيسيين فى القضية محل البحث: قطاع الأعمال العام والخاص وجهاز الدولة، والقطاع الأهلى بغرض الارتفاع بمستوى الخدمات المقدمة ومن أجل المساهمة فى رفع مستوى المعيشة العام. وصيانة الثروة القومية.en_US
dc.description.abstractThis research deals with an important issue which is the links between supply and demand side, producer and consumer, that is, after sale services. The focal point of this research is durable goods, with concentration on home appliances and auto industries. The importance of this subject is due to the incomplete industrial chain in the Egyptian Economy, absence of the true interest of the consumer view point. Moreover, since the principal base of the durable consumer is limited and medium income group,they are to endure additional cost as to maintain durable consumer goods if there is no reasonable after – sale service. In spite of this importance, there is no real presence of after-sale services in the Egyptian economy. So, the researchers recommend that the different actors, especially the State Apparatus, give the due consideration for this important subject.
dc.language.isootheren_US
dc.publisherمعهد التخطيط القومى.en_US
dc.relation.ispartofseriesسلسلة قضايا التخطيط والتنمية;205
dc.subjectالسوق العربيةen_US
dc.subjectصناعة السياراتen_US
dc.subjectالأجهزة المنزليةen_US
dc.subjectالسلعen_US
dc.title205- خدمات ما بعد البيع فى السوق المصرى : (دراسة حالة للسلع الهندسية والكهربائية بالتطبيق على صناعة الأجهزة المنزلية وصناعة السيارات) / After Sales Services in the Egyptian Market (a Case Study of Engineering and Electrical Goods) with an Application on the Household Appliances Industry and the Automotive Industryen_US
dc.title.alternative(دراسة حالة للسلع الهندسية والكهربائية) بالتطبيق على صناعة الأجهزة المنزلية وصناعة السيارات.en_US
dc.typeOtheren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Who we are

Institute of National Planning (INP) was established by Law No. 231 of 1960 as a think-tank public institution with an independent legal personality to enhance the theory and practice of planning in Egypt through: research, training and educational activities. Also, INP aims at providing technical support to Ministry of Planning, as well as to all national ministers and institutions, through spreading a culture of planning in Egyptian society.

Contact Us

  • Salah Salem intersection with Al arashan Nasr City
  • 0222621151 - 0222634747
  • inplanning@idsc.net.eg
  • 0222629225 - 0222627840

    Copyright © 2018 All Rights Reserved - Powered by Egyptian Prime Vision